Previous Page  68 / 68
Information
Show Menu
Previous Page 68 / 68
Page Background

ANILARDA KALANLAR

Dünyanın en yüksek tirajlı dergisi

Time

’ın 8 Ekim 1984 tarihli nüshasını açanlar, içinde 8 sayfalık bir Tek-

fen ekinin bulunduğunu gördüler. O güne kadar ülke ve sektör ekleri dışında, hiç firma eki yayımlamamış

olan

Time

dergisinin bu ayrıcalığı Tekfen’e tanımış olması hem dikkat çekici, hem de gurur vericiydi.

“Atlantik’ten Körfez’e Kadar” başlığını taşıyan tanıtıcı ekte, ülke ekonomisinin son yıllarda kat ettiği ge-

lişmelerden ve Türk girişimciliğinden övgüyle söz ediliyordu. Özellikle müteahhitlik firmalarının son

yıllarda elde ettiği başarılara dikkat çekilen yayında, Tekfen Holding’in çalışmaları ayrıntılı bir şekilde

anlatılıyordu. Yazının son bölümünde ise “3 Silahşorlar” başlığı altında, Tekfen’in kurucu ortakları hak-

kında bilgilere ve onların görüşlerine yer veriliyordu.

Tekfen’in

Time

’daki ekini heyecanla karşılayan isimlerden biri de, Tevfik Güngör adıyla

Dünya

gazetesin-

de yazıları yayımlanan Güngör Uras’tı:

Nedir Tekfen Olayı?

Türkiye’de ve ABD’de çok iyi eğitim görmüş üç arkadaş, Ankara’da devlet hizmetinde iken, kendi başları-

na bir şeyler yapmaya karar veriyorlar. Bundan 20 yıl önce Ankara’dan yola çıkıp İstanbul pazarına, sonra

da İstanbul’dan yola çıkıp dünya pazarına yöneliyorlar.

1983 yılı ciroları 220 milyon dolar, 1984 yılının ilk yarısındaki ciroları 170 milyon dolar. Açık anlatımıyla,

1984 yılında, dolar bazında yüzde 50’nin üzerinde bir gelişme ile yollarına devam ediyorlar… Dört yıl önce-

ye kadar ihracatı bilmeyen bu firma, 1983 yılında 53 milyon dolar ihracat yapmış. 1984 yılının sadece ilk

yarısındaki ihracat rakamları ise 78 milyon dolar.

Bu rakamlar, Türkiye’de son zamanlarda çok yoğunlaşan güncel sorunlardan bunalanlar, Türkiye’nin ge-

leceği hakkında karamsarlığa kapılanlar için bir ışık teşkil edebilir.

Tekfen’i ve onun başarılı üç ortağını (ki yabancı yazar

Time

dergisinde onları Üç Silahşorlar olarak adlan-

dırmaktadır) kısa sürede gerçekleştirdikleri ve ulaştıkları çizgi bakımından tebrik etmek gerekir. Tekfen

yanında, aynı gayreti gösteren, aynı şekilde başarılı olan çok sayıda Türk firmasının da mevcudiyetini

bilmek, zaman zaman kara bulutlar etrafı kaplasa da, Türkiye’nin iyiliklere doğru yol almakta olduğu ko-

nusunda güvence verecektir.

g

Tekfen,

Time

dergisinde