Previous Page  62 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 68 Next Page
Page Background

62

SOSYAL

SORUMLULUK

Tekfen Filarmoni Orkestrası, yılın son konserini 30 Kasım gecesi Yaşar Kemal’e

Saygı temsiliyle verdi. Orkestra, konserde izleyicilere Yaşar Kemal’in derlediği

ağıtlardan Zülfü Livaneli’nin

Yer Demir Gök Bakır

’ına, Gara Garayev’den Adnan

Saygun’a, La Scala’da sahnelenmiş

Teneke Operası

’ndan İdil Biret yorumuyla

Beethoven’a uzanan, yerelle evrenselin buluştuğu zengin bir program sundu.

saygı konseri

T

ürk edebiyatının çınarı Yaşar Kemal’in geçtiğimiz Şubat ayın-

daki kaybının ardından Tekfen Filarmoni, yılın son etkinli-

ğinde İstanbulluların karşısına “Yaşar Kemal’e Saygı

Konseri”yle çıktı. Doğan Hızlan tarafından “Yaşar Kemal’in

müzik anlayışının bir tür ses haritası” olarak nitelendirilen konserde,

usta yazarı anmaya yönelik geniş bir programa yer verildi.

Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda, Şef James Judd

yönetiminde verilen konser, Yaşar Kemal’in çok severek okuduğu ağıt-

lardan biri olan

Kozanoğlu’nun Ağıdı

ile başladı. Yaşar Kemal, henüz ço-

cuk denecek yaşta Anadolu folklor hazinesinin bir parçası olan ağıtlara

merak salmış ve Çukurova’da köy köy dolaşarak bir ağıt derlemesi yap-

mıştı. Bu ağıtlardan ilk 30 tanesi 1943 yılında Adana Halkevi tarafından

yayımlanmıştı. Bu, aynı zamanda Yaşar Kemal’in yazarlığa giden yolda-

ki ilk adımıydı.

Konserde, Emre Gültekin’in vokal ve bağlama ile seslendirdiği

Kozanoğlu

Ağıdı

’nın ardından Zülfü Livaneli’nin

Yer Demir Gök Bakır

film müziği ve

Azeri besteci Gara Garayev’in

ÜçMinyatür: Ninni, Ayşe, Dans

adlı eseri ses-

lendirildi. Bunu, Fabio Vacchi’nin

Teneke

adlı operasından kesitler izledi.